Toyota Aygo / Ανοιχτά φώτα STOP και κλειδωμένο το αυτοκίνητο
Όχημα:
Toyota Aygo του 2008 μοντέλο, στα 1.0cc με κωδικό κινητήρα 1KR.
Περιγραφή Προβλήματος:
Το αυτοκίνητο ήρθε στον χώρο μας ύστερα από παράπονο του πελάτη ότι κλειδώνει το όχημα του και την επόμενη φορά που θέλει να το χρησιμοποιήσει δεν εκκινεί ο κινητήρας, από απώλεια ρεύματος.
Απώλεια ρεύματος εννοούμε το άδειασμα της μπαταρίας.
Περιγραφή βλάβης:
Το πρόβλημα εντοπίστηκε στα φώτα STOP καθώς έμεναν ανοιχτά παρότι το αμάξι είχε κλειδωθεί και είχε μπει ο συναγερμός. Για κάποιο λόγο τα φώτα έπαιρναν εντολή να παραμένουν ανοιχτά εώς ότου ξεμείνει η μπαταρία από ρεύμα.
Έλεγχοι:
Προτού ανακαλύψουμε την πραγματική αιτία του προβλήματος, μετρήσαμε την απώλεια ρεύματος σε κατάσταση ηρεμίας.
Να εξηγήσουμε ότι υπάρχει
- η κατάσταση ηρεμίας και
- η κατάσταση ετοιμότητας
Στην κατάσταση ετοιμότητας βρίσκεται το αυτοκίνητο όταν έχουν πραγματοποιηθεί όλοι οι πρώτοι έλεγχοι των εγκεφάλων για να θεωρηθεί ότι η μηχανή μπορεί να εκκινήσει. Ο χρόνος και οι συνθήκες για να βρεθεί το αυτοκίνητο στην κατάσταση αυτή διαφέρει από μοντέλο σε μοντέλο.
Στην κατάσταση ηρεμίας βρίσκεται το αυτοκίνητο όταν όλα τα σήματα που στέλνουνε οι εγκέφαλοι παύουν να υπάρχουν. Συνήθως η κατάσταση αυτή επέρχεται κάποιο χρόνο (λεπτά σε παλιότερα μοντέλα, δευτερόλεπτα σε νεότερα) μετά το κεντρικό κλείδωμα του οχήματος.
Έλεγχος 1:
Η πρώτη κίνηση ήταν να μπούμε στους εγκεφάλους του κινητήρα μήπως υπάρχει καταγεγραμμένη βλάβη έτσι ώστε να απλοποιηθεί η διάγνωση. Δεν υπήρχε οπότε προχωρήσαμε στον επόμενο έλεγχο.
Έλεγχος 2:
Προσομοίωση της βλάβης ενώ παράλληλα μετράμε την απώλεια ρεύματος στο ηλεκτρικό κύκλωμα. Προσθέτουμε το πολύμετρο σε σειρά με το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου και περιμένουμε να έρθει σε κατάσταση ηρεμίας έτσι ώστε να δούμε αν οι απώλειες είναι μηδενικές ή αν κάποιο εξάρτημα συνεχίζει να ζητάει ρεύμα.
Όπως αναφέρεται στην παραπάνω εικόνα, το όχημα στην κατάσταση ηρεμίας δείχνει να τραβάει μία σημαντική ποσότητα ρεύματος, για αυτό λοιπόν και αδειάζει την μπαταρία.
Επίλυση βλάβης:
Το πρόβλημα ήταν στα φώτα STOP που παρέμεναν αναμμένα.
Ποιο εξάρτημα όμως δίνει την εντολή να παραμείνουν ανοιχτά?
Στο πεντάλ του φρένου, υπάρχει ένας διακόπτης όπου δουλεύει με ON/OFF. Στα συγκεκριμένα μοντέλα, οι διακόπτες αυτοί ρυθμίζονται, έτσι ώστε το πάτημα του πεντάλ φρένου και τα φώτα STOP στο πίσω μέρος του οχήματος να φέγγουν ταυτόχρονα.
Όταν ο διακόπτης αυτός έχει βλάβη τα φώτα (στο συγκεκριμένο μοντέλο) παραμένουν μόνιμα ανοιχτά.
Στην παρακάτω φωτογραφία ο διακόπτης είναι σε κατάσταση OFF, δηλαδή τα φώτα δεν είναι αναμμένα.
- Διακόπτης φρένων STOP
- Βάση διακόπτη και θέση ρύθμισης
- Πλάκα πίεσης πείρου διακόπτη
- Ρυθμιστής διακόπτη
- Πείρος πίεσης
Στην παρακάτω εικόνα ο διακόπτης είναι στην κατάσταση ON, τα πίσω φώτα παραμένουν αναμμένα.
Εφόσον αναλύθηκε η λειτουργία του διακόπτη, σαν πρώτη κίνηση πραγματοποιήθηκε η ρύθμιση του διακόπτη. Το πρόβλημα δεν διορθώθηκε και έτσι έγινε η αντικατάσταση του.
Στην παρακάτω εικόνα πραγματοποιήθηκε μέτρηση διαρροή ρεύματος σε κατάσταση ηρεμίας μετά την επίλυση της βλάβης.
Διαβάστε ακόμα:
Toyota Aygo/ Προβλημα εκκινησης
Toyota Aygo / Ανοιχτά φώτα STOP και κλειδωμένο το αυτοκίνητο
P2557 P1299 U1035/ Ford Focus C-Max
Ford Focus C – Max, Eco boost – Υψηλή θερμοκρασία
Opel Corsa D – Ο ανεμιστήρας δουλεύει μόνο στην τελευταία σκάλα.
Ο ανεμιστήρας φυσάει αέρα μόνο στην τελευταία σκάλα Από τα