Κανένας κωδικός βλάβης και το αυτοκίνητο στις ψηλές στροφές 'έκοβε'
Από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις είναι αυτές που το αυτοκίνητο καταλαβαίνεις στην οδήγηση του ότι έχει μια δυσλειτουργία αλλά δεν δείχνει κανένα κωδικό βλάβης για να σε κατευθύνει στην διάγνωση. Συνήθως τα αυτοκίνητα από την Ασία δεν δίνουν τόσο εύκολα DTC ( diagnostic trouble code ) σε σύγκριση με τα ευρωπαϊκά.
Η περίπτωση που έλαβε χώρα στο χώρο μας αφορά το KIA SORENTO 2,4cc βενζίνη.
Συμπτώματα:
Τα συμπτώματα που παρουσίασε το KIA ήταν έντονο κόψιμο επιτάχυνσης την ώρα που το πεντάλ ήταν τέρμα πατημένο. Το πρόβλημα παρουσιαζόταν ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Εξοπλισμός:
Για την διάγνωση δουλέψαμε με το
- διαγνωστικό Launch κίτρινη πρίζα
- αναλογικό πολύμετρο
- database της Wurth
Το κάθε εργαλείο έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την διαδικασία της διάγνωσης
Διαδικασία διάγνωσης:
Όπως ανέφερα παραπάνω βλάβη καταγεγραμμένη δεν είχαμε οπότε το Launch δεν μας φάνηκε χρήσιμο εκεί όσο μας βοήθησε με τις live μετρήσεις κατα την διάρκεια της δοκιμής.
Ύστερα από επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη του οχήματος και περιγραφής του προβλήματος προσπαθήσαμε να εξετάσουμε όλες τις πιθανές αιτίες ξεκινώντας πάντα από την πιο φθηνή λύση.
Πρώτη σκέψη να δούμε την ανάφλεξη.
Βγάζοντας τα μπουζί μπορείς εύκολα να διακρίνεις αν κάποιος κύλινδρος από τους 4 έχει αφλογιστία. Στις ακίδες το ένα (τουλάχιστον) θα έχει σημαντική διαφορά από τα άλλα τρία.
Δεύτερη σκέψη να δούμε τον αισθητήρα στροφάλου.
Έχει ξανατύχει στο παρελθόν Ασιάτικο με πρόβλημα κατά την διάρκεια των υψηλών στροφών και ταξιδιού να μην αποδίδει καλά, να κάνει ‘κοψίματα’ και να μην έχουμε DTC.
Τρίτη σκέψη αισθητήρας MAP
Εφόσον έχει ελεγχθεί και επιδιορθωθεί το πρώτο σκέλος προχωράμε στην δοκιμή του οχήματος σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Με την χρήση του Launch μπαίνουμε στα ζωντανά δεδομένα και επιλέγουμε τις μετρήσεις που πιθανόν να μας καθοδηγήσουν στο πρόβλημα.
- Engine Speed (Ταχύτητα κινητήρα) σε rpm
Ένας εύκολος τρόπος να δείς τον αισθητήρα στροφάλου.
- Intake manifold pressure (Απόλυτη πίεση εισαγωγής) σε mV (υπάρχει και η επιλογή σε bar ή kPa)
Αρχικός έλεγχος απόδοσης του αισθητήρα MAP
- Air mass flow (Ροή μάζα αέρος) σε mV (υπάρχει και σε gr/m)
Αρχικός έλεγχος Αισθητήρα MAF
- Throttle position (Θέση πεταλούδας γκαζιού) σε mV
Αρχικός έλεγχος ποτενσιόμετρου πεταλούδας γκαζιού
- Calculate Value (υπολογισμένο φορτίο) σε %
Ένας συνδυασμός μετρήσεων διαφόρων αισθητήρων που μας βοηθάει να δούμε την απόδοση του κινητήρα.
Προσπαθήσαμε να εξομοιώσουμε πλήρως την οδήγηση που μας περιέγραψε ο πελάτης και να ‘πιέσουμε’ το αυτοκίνητο να μας παρουσιάσει το πρόβλημα του. Ο ένας από εμάς οδηγούσε και ο άλλος παρατηρούσε τις μετρήσεις.
Βγαίνοντας στην ταχείας κυκλοφορίας και με το πεντάλ στο τέρμα πατημένο παρατηρούμε ότι ενώ είναι σταθερά πατημένο από τον οδηγό η τάση στην θέση της πεταλούδας γκαζιού πάει ξαφνικά στο μηδέν (από τα 3,8 V που ήταν το τέρμα) ή 2,3 V γενικότερα έπαιζε η τάση πράγμα που δεν θεωρείται φυσιολογικό. Όταν πήγαινε στο μηδέν το αυτοκίνητο έκανε ένα απότομο βύθισμα σαν να μην έχει ανταπόκριση το πεντάλ.
Ο υπεύθυνος αισθητήρας για αυτό το πρόβλημα και που θα ελεγχθεί είναι το ποτενσιόμετρο της πεταλούδας γκαζιού. Το ποτενσιόμετρο το διαθέτουν τα αυτοκίνητα που δεν έχουν ηλεκτρικό γκάζι αλλά είναι με ντίζα και ο λόγος αυτός είναι για να μπορεί ο ECU (εγκέφαλος κινητήρα) να διαβάζει το άνοιγμα της πεταλούδας γκαζιού με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια μπορεί. Τοποθετείται πάνω στην πεταλούδα γκαζιού.
Για την μέτρηση του χρησιμοποιήθηκε το αναλογικό πολύμετρο. Το αναλογικό πολύμετρο είναι το καλύτερο εργαλείο για να διαβάσεις πίστες ποτενσιόμετρου, βλέπεις με ακρίβεια στην λειτουργία μέτρησης αντίστασης (σε Ωμ).
Το ποτενσιόμετρο στην μέτρηση του παρουσιάζει μία γραμμική αύξηση ή μείωση αντίστασης, οποιαδήποτε άλλη κίνηση μπορεί να κάνει η βελόνα θεωρείται πρόβλημα στην πίστα.
Για την μέτρηση χρειαστήκαμε πληροφορίες από το παραπάνω database για να μάθουμε τι τιμές περιμένουμε να δούμε στο εργαλείο.
Στην παραπάνω μέτρηση έχουμε τοποθετήσει το αναλογικό πολύμετρο στο ποτενσιόμετρο και από αυτή την γωνία δείχνουμε πως μετατοπίζουμε το κλαπέτο της πεταλούδας για να δούμε αν δείχνει σωστή ωμική αντίσταση. Συνεπώς αν το ποτενσιόμετρο έχει βλάβη ή όχι.
Μέτρηση ποτενσιόμετρου από την πλευρά του φις και παρακολουθούμε την πορεία της βελόνας.
Μέτρηση του αισθητήρα έξω από τον κινητήρα.
Μέτρηση του καινούριου αισθητήρα και σύγκριση αποτελεσμάτων με τον παλιό.
Μετά από τις συγκρίσεις και την διαφορά μεταξύ των δύο αισθητήρων έγινε η αντικατάσταση και το πρόβλημα αποκαταστάθηκε.
Share to:
Που θα μας βρείτε:
Toyota Aygo/ Προβλημα εκκινησης
Toyota Aygo / Ανοιχτά φώτα STOP και κλειδωμένο το αυτοκίνητο Όχημα: Toyota Aygo του 2008 μοντέλο, στα 1.0cc με κωδικό κινητήρα 1KR. Περιγραφή Προβλήματος: Το
P2557 P1299 U1035/ Ford Focus C-Max
Ford Focus C – Max, Eco boost – Υψηλή θερμοκρασία ύστερα από καθαρισμό κυκλώματος ψύξης / P2557 – P1299 – U1035 Όχημα: Ford Focus C-Max,
Opel Corsa D – Ο ανεμιστήρας δουλεύει μόνο στην τελευταία σκάλα.
Ο ανεμιστήρας φυσάει αέρα μόνο στην τελευταία σκάλα Από τα πιο συχνά φαινόμενα βλάβης στο σύστημα A/C και κλιματισμού κυρίως στα OPEL (στην δική μας
Kia Sorento – Πρόβλημα κατά την επιτάχυνση/ Κανένας κωδικός βλάβης
Κανένας κωδικός βλάβης και το αυτοκίνητο στις ψηλές στροφές ‘έκοβε’ Από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις είναι αυτές που το αυτοκίνητο καταλαβαίνεις στην οδήγηση του ότι
Hybrid Vehicle Technology- Η παρουσία μας στην Αθήνα.
Η υβριδική τεχνολογία πιο κοντά μας από ποτέ Toyota Corolla Hybrid Στις 23-24 του Οκτώβρη πήραμε μέρος σε ένα κλειστό κύκλο σεμιναρίου που είχε σαν
Mercedes A180 – Πρόβλημα Start/Stop
Η σημαντικότητα της καλής μπαταρίας και η σωστή διατήρηση της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο Πολλές φορές έχουμε μιλήσει για την σημαντικότητα της μπαταρίας και την ανάγκη