P2557 P1299 U1035/ Ford Focus C-Max

26 Αυγούστου, 2022

Ford Focus C - Max, Eco boost – Υψηλή θερμοκρασία ύστερα από καθαρισμό κυκλώματος ψύξης / P2557 - P1299 - U1035

Όχημα:

Ford Focus C-Max, μοντέλο του 2011 με κωδικό κινητήρα JQDB στα 1.6 cc. Το αυτοκίνητο βρίσκεται περίπου στα 200.000 Km

 

Περιγραφή προβλήματος:

Το αυτοκίνητο ήρθε στον χώρο μας έχοντας λάδι στον παγούρι διαστολής του κυκλώματος ψύξης.  Το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε με το πρόβλημα και η ‘’κρέμα’’ που δημιουργήθηκε στο κύκλωμα προχώρησε. Η μίξη λαδιού με αντιψυκτικού, δεν βοηθάει σε καμία περίπτωση την αντιθερμική ιδιότητα που έχει το αντιψυκτικό, για αυτό και η λύση του προβλήματος κρίθηκε αναγκαία.

Η ”κρέμα” είναι η μίξη του αντιψυκτικού και λαδιού κινητήρα σε υψηλή θερμοκρασία, λόγω επικοινωνιακής ευκολίας και της υφής της, την αναφέρουμε έτσι.  

Περιγραφή βλάβης:

Εμπειρικά το πρόβλημα αυτό δημιουργείται από το ψυγείο λαδιού ή από καμένη φλάντζα κεφαλής και αυτό γιατί είναι στα μόνα μέρη του κινητήρα όπου το αντιψυκτικό και το λαδί περνάνε από το ίδιο εξάρτημα. Πραγματοποιήθηκε σε πρώτη φάση η αντικατάσταση του ψυγείου λαδιού και του δείκτη θερμοκρασίας αντιψυκτικού.

Αφαιρέθηκε ο θερμοστάτης για να πραγματοποιηθεί ο καθαρισμός κυκλώματος και τοποθετήθηκε καινούριος αμέσως μετά την εργασία όπως επίσης και αντιψυκτικό G 12.

Για ποιο λόγο να αφαιρέσω τον θερμοστάτη?

Ο θερμοστάτης ανοίγει μόλις πιάσει μία συγκεκριμένη θερμοκρασία, έτσι ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη ψύξη του κυκλώματος. Στην προκειμένη περίπτωση μας ζητήθηκε να αφαιρεθεί για να υπάρξει πρόσβαση του μηχανήματος καθαρισμού σε όλο το κύκλωμα.

  1. Ψυγείο λαδιού
  2. Φίλτρο λαδιού
  3. Σωληνώσεις αντιψυκτικού υγρού

Το ψυγείο λαδιού εύκολα αναγνωρίζεται καθώς στερεώνεται πάνω του το φίλτρο λαδιού και δύο έξοδοι για να το κύκλωμα ψύξης, όπως αναγράφεται στην παραπάνω φωτογραφία.

Η ιδιότητα του ψυγείου λαδιού είναι να μην αφήνει την θερμοκρασία του λιπαντικού να αυξάνεται πάνω από 80-90 βαθμούς κελσίου.

Ύστερα από όλες αυτές τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν, παρατηρήθηκε μέσα στο καντράν ότι ξαφνικά η θερμοκρασία ανέβαινε στο τέρμα μαζί με μηνύματα στην οθόνη led:

  • Service now
  • High Engine Temperature, stop now

Παρ’ όλα τα μηνύματα και την ένδειξη, όλες οι μηχανικές λειτουργίες του αυτοκινήτου παρέμειναν φυσιολογικές. Παρακάτω πραγματοποιήθηκαν οι εξής έλεγχοι:

 

Έλεγχος 1:

Στάθμη αντιψυκτικού και έλεγχος  επαναδημιουργίας κρέμας.

Έλεγχος 2:

Λειτουργία θερμοστάτη. Ανοίγει στην θερμοκρασία που ορίζει ο κατασκευαστής.

Έλεγχος 3:

Μέτρηση θερμοκρασίας μέσω διαγνωστικού πριν και κατά την διάρκεια της βλάβης. Το διαγνωστικό συνδέεται απευθείας με την PCM ( power control module) ή κοινώς εγκέφαλος κινητήρα και μέσω αυτού προσπαθούμε να δούμε ποιο είναι το κομμάτι του αυτοκινήτου δίνει την εντολή στον καντράν να ανεβάσει την θερμοκρασία στην μέγιστη τιμή.

Μέσω της PCM όλα φαίνονται φυσιολογικά καθώς παράλληλα εξετάζουμε και την τάση που δίνει ο αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού NTC, ακόμα και κατά την διάρκεια της βλάβης.

Τι σημαίνει ο αισθητήρας θερμοκρασίας είναι NTC?

Το θερμίστορ είναι κατασκευασμένο από ημιαγωγικό υλικό του οποίου η τιμή της αντίστασης μεταβάλλεται με την θερμοκρασία.

Η τιμής της αντίστασης με αρνητικό συντελεστή NTC (negative temperature coefficient) μεταβάλλεται αντιστρόφως ανάλογα με την θερμοκρασία.

Με άλλα λόγια, όσο μεγαλύτερη είναι θερμοκρασία τόσο μικρότερη θα είναι η τιμή της αντίστασης του.

Κωδικοί βλαβών:

P2557  Διακόπτης/αισθητήρας στάθμης ψυκτικού υγρού, κύκλωμα εύρος/απόδοση

P1299 Προστασία υπερθέρμανσης κυλινδροκεφαλής

U1035 Απώλεια επικοινωνίας με στάθμη ψυκτικού υγρού.

Σημαντική αναφορά:

Στους κωδικούς βλαβών όπου βλέπουμε το αρχικό P ( Powertrain) αναφέρεται στην μετάδοση ισχύος, ενώ το U αναφέρεται στην επικοινωνία μεταξύ εγκεφάλων.

Επίλυση:

Με την καθοδήγηση των κωδικών, φτάσαμε στο συμπέρασμα να εξετάσουμε τον  αισθητήρα στάθμης ψυκτικού υγρού. Η αλήθεια είναι πως δεν περιμέναμε να έχει την μορφή ολοκληρωμένου κυκλώματος και να χαρακτηρίζεται σαν εγκέφαλος. Αφαιρώντας το φις μας έδινε την βλάβη U1035, όπως αναφέραμε παραπάνω το U είναι η απώλεια επικοινωνίας εγκεφάλων.

  1. Παγούρι διαστολής
  2. Στάθμη ψυκτικού υγρού

Ο αισθητήρας χωρίζεται σε δύο μέρη με ασφάλεια και στεγανοποιητικό λάστιχο. Τον ανοίξαμε και παρατηρήσαμε ότι μέσα είχε κρατημένη (λόγω γεωμετρίας του αισθητήρα) κρέμα με αποτέλεσμα να στέλνει λάθος μήνυμα στην PCM για την στάθμη και μέσω αυτής προειδοποιητικό μήνυμα στο καντράν. Παίρνοντας λάθος σήμα θεωρούσε ότι η στάθμη είναι πολύ χαμηλή και για να προστατέψει τον κινητήρα έβαζε το όχημα σε safe mode και έδινε τα προειδοποιητικά μηνύματα στον οδηγό.

Πραγματοποιήθηκε σχολαστικός καθαρισμός του εξαρτήματος ( να τονίσουμε ότι στην αγορά δεν βρέθηκε πουθενά καινούριο) και επανατοποθέτηση. Επιπλέον έγιναν δοκιμές εν στάση και στο δρόμο κάνοντας χρήση του διαγνωστικού μηχανήματος για την καλύτερη παρακολούθηση του.

Που θα μας βρείτε:
Share to:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Κοινοποίηση

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Newsletter

Σχετικά Άρθρα