P0404, P1409, P0106 FORD TRANSIT DIESEL – Απώλεια Ισχύος

25 Ιουνίου, 2021

Απώλεια ισχύος σε diesel κινητήρα

Το αυτοκίνητο ήρθε στο συνεργείο μας με πρόβλημα στην ισχύ του. Σε κάθε ανηφόρα που συναντούσε ο οδηγός δεν μπορούσε να ανέβει. Το όχημα ήταν Ford Transit 2.4 cc H9FB diesel κινητήρας. Παράλληλα με την απώλεια ισχύος είχαμε αναμμένη λυχνία check engine.

Ύστερα από συνομιλία με τον οδηγό του οχήματος για την συλλογή πληροφοριών περί της βλάβης, κάναμε χρήση του διαγνωστικού για να τσεκάρουμε την λυχνία check engine. Το αποτέλεσμα ήταν οι βλάβες:

  • P0404 Λανθασμένη ροή EGR( ανακύκλωση καυσαερίων )
  • P1409 Ρυθμιστής κενού EGR, κύκλωμα ανοιχτό.

Ανάλυση βλάβης P0404

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει η πρόσβαση στην πληροφορία όπως για παράδειγμα το database της haynes pro, αλλά πιο σημαντικό είναι η γνώση ώστε να γνωρίζουμε τι πρέπει να τσεκάρουμε σύμφωνα με τους κωδικούς που παίρνουμε από το αυτοκίνητο.

Επομένως:

Ηλεκτρικό διάγραμμα EGR

Ο κωδικός P0404 αναλύεται ως εξής:

  • P (powertrain) μετάδοση ισχύος
  • 0 γενικού τύπου κωδικός βλάβης
  • 4 έλεγχος βοηθητικών συστημάτων εκπομπών
  • 04 αριθμός εξαρτήματος

Ο κωδικός P1409 αναλύεται ως εξής

  • P (powertrain) Μετάδοση ισχύος
  • 1 ειδική βλάβη κατασκευαστή
  • 0 μείγμα αέρα/καυσίμου
  • 09 αριθμός εξαρτήματος

Επομένως η βλάβη μας καθοδηγεί στον έλεγχο ενός εξαρτήματος που μειώνει τις εκπομπές καυσαερίων και επηρεάζει το μίγμα. Το εξάρτημα αυτό είναι η EGR. Σε κάθε εξάρτημα που η πρόσβαση και ο οπτικός έλεγχος δεν είναι εύκολος η πρώτη κίνηση είναι να τσεκάρουμε την καλωδίωση το ρεύμα και το σήμα αν είναι σωστά.

Οι ενέργειες ελέγχου πριν την αφαίρεση της από τον κινητήρα:

  • Έλεγχος τάσης στην ηλεκτροβαλβίδα της EGR, η σωστή τάση είναι η ισοδύναμη της μπαταρίας. Με ανοιχτή ανάφλεξη μετρήσαμε τάση στα 12,8V.
  • Έλεγχος τάσης ποτενσιόμετρου, με ανοιχτή ανάφλεξη μετρήσαμε 4,9V
  • Έλεγχος γείωσης ποτενσιόμετρου, με ανοιχτή ανάφλεξη 0,2V
  • Ωμική αντίσταση καλωδίου σήματος μεταξύ εγκεφάλου και EGR. Κάτω από 1 Ohm

Ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα EGR

Έλεγχος EGR εκτός κινητήρα:

  • Δοκιμή λειτουργίας ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας
  • Δοκιμή πίστας ποτενσιόμετρου (προτείνεται αναλογικό Πολύμετρο)

Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρξε διακοπή στον ποτενσιόμετρο οπότε και αντικαταστάθηκε η EGR. Έπειτα ακολούθησε μηδενισμός βλαβών και δοκιμή στον δρόμο.

Δοκιμή στον δρόμο:

  • Η απόδοση του αυτοκινήτου παρέμεινε χαμηλή και η λυχνία του check engine άναψε.
  • Η βλάβη ήταν P0106 (Απόδοση αισθητήρα map εύρος/ απόδοση).
  • Η πρόσβαση του αισθητήρα map ήταν αρκετά εύκολη οπότε αρκεστήκαμε σε οπτικό έλεγχο όπου και πραγματοποιήθηκε η αντικατάσταση του.

Μετά την αντικατάσταση σβήσαμε τις βλάβες και βγήκαμε δοκιμή στον δρόμο όπου το αυτοκίνητο είχε πλήρως ανακτήσει την ισχύ του και καμία λυχνία check engine δεν άναβε στο καντράν. Επιπλέον είχαμε συνδέσει το διαγνωστικό και παρακολουθούσαμε όλες τις live μετρήσεις για να σιγουρέψουμε το αποτέλεσμα.

 

Οι βλάβες κρύβουν πληροφορίες

Καταλήγοντας πρέπει να τονίσω το πόσο σημαντικό είναι να μην σβήνει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου τις βλάβες με ένα κοινό scanner tool διότι όλες οι βλάβες (με ένα αρκετά καλό διαγνωστικό) κρύβουν τα freeze frame data.

Τα freeze frame data είναι οι συνθήκες στις οποίες ο εγκέφαλος κατέγραψε την βλάβη και έδωσε το check engine. Το κέρδος για τον τεχνικό και τον ιδιοκτήτη είναι μεγάλο καθώς ο πρώτος θα επιλύσει την βλάβη σε μικρότερο χρονικό διάστημα και ο δεύτερος θα πληρώσει λιγότερη εργατοώρα.

Κοινοποίηση

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Newsletter

Σχετικά Άρθρα