Tips για την ακινητοποιήση του αυτοκινήτου
Συχνό φαινόμενο, ειδικότερα τις χρονιές 2020/21, είναι οι βλάβες από τα μεγάλης διάρκειας σταθμευμένα οχήματα. Λόγω του COVID-19 οι μετακινήσεις περιορίστηκαν, σχολεία κλείνουν, πολλοί εργαζόμενοι βγήκανε σε αναστολή με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να παραμένει παρκαρισμένο στον δρόμο και για τους πιο τυχερούς σε κλειστό γκαράζ. Πάμε να δούμε τι συμβαίνει με την ακινησία και πως μπορεί ο ιδιοκτήτης να γλιτώσει ζημιές.
Μπαταρία
Όταν θα θέσει ο ιδιοκτήτης το όχημα σε ακινησία θα πρέπει να την προστατέψει διότι αν η μπαταρία ξεφορτώσει εντελώς πολύ δύσκολα να επανέλθει στην αρχική της κατάσταση.
- Αφαίρεση των ακροδεκτών της μπαταρίας (όχι ολόκληρη την μπαταρίας)
- 3 φορές την βδομάδα εκκίνηση του κινητήρα και τον αφήνουμε σε λειτουργία ρελαντί για μικρό χρονικό διάστημα
- Αφαίρεση όλων των εξαρτημάτων που μπορεί να τραβάνε έστω και λίγο ρεύμα
- Αν είναι εφικτό ο έλεγχος με ειδικό εργαλείο μέτρησης μπαταρίας και η φόρτιση της σε εξωτερικό μηχάνημα.
Ελαστικά
Τα ελαστικά ισοδυναμούν με την καλή πρόσφυση του αυτοκινήτου στον δρόμο, οπότε θέλουν ιδιαίτερη προσοχή γιατί συντελούν στην ασφάλεια μας. Εάν δίνεται η ευκαιρία να σκεπάσετε ώστε να μην είναι εκτεθειμένα σε ακτινοβολία του ηλίου, σκόνες και αλλαγές στις καιρικές συνθήκες θα ήταν το ιδανικό.
Επιπλέον όταν το όχημα είναι ακίνητο για πολύ καιρό η πλευρά των ελαστικών που εφάπτεται με τον δρόμο αρχίζει και κάνει γωνίες (κοινώς κάνει μάγουλο) και δημιουργεί ζημιά που συνήθως δεν επανέρχεται.
Τέλος για τα ελαστικά, με την διάρκεια του καιρού η πίεση τους αρχίζει και πέφτει οπότε καλό θα ήταν όταν θα κινηθεί το αυτοκίνητο, ο ιδιοκτήτης να επισκεφθεί ένα βουλκανιζατέρ ώστε να ελέγξει την πίεση.
Προστασία από καιρικές συνθήκες
Η μεταβολή του καιρού φθείρει το εξωτερικό πλαίσιο του αυτοκινήτου. Η πιο εμφανή φθορά είναι στο χρώμα που χάνει την λάμψη του.
Εάν είναι παρκαρισμένο κάτω από δέντρο θέλει προσοχή καθώς οι κουτσουλιές από τα πουλιά κάνουν ζημιά στο χρώμα αν παραμείνουν για καιρό. Η προτιμότερη λύση είναι η κουκούλα.
Αντλία βενζίνης
Το ντεπόζιτο κατά την διάρκεια της ακινησίας θα πρέπει να είναι γεμάτο τουλάχιστον το 1/3 ώστε να καλύπτεται η αντλία.
Όταν βρίσκεται σε κατάσταση ακινησίας όλα τα υπολείμματα που κατά καιρούς βρίσκονται στο ντεπόζιτο μένουν στον πάτο και έχοντας λίγη βενζίνη υπάρχει κίνδυνος να περάσει στην αντλία προκαλώντας βλάβη.
Ακινητοποίηση
Εφόσον ο ιδιοκτήτης αποφασίσει να το ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο, δεν θα πρέπει να βασιστεί στο χειρόφρενο. Τα αυτοκίνητα που στα πίσω φρένα διαθέτουν ταμπούρα σιαγώνες πολλές φορές κολλάνε και δεν γυρνάνε οι ρόδες.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα υπολείμματα από το φρενάρισμα παραμένουν μέσα στο χώρο του ταμπούρου και με την βοήθεια της υγρασίας δημιουργείται ένα υλικό που εμποδίζει την κίνηση του τροχού.
- Μία λύση είναι ο καθαρισμός και η ρύθμιση του πριν την ακινητοποίηση
- Να μην επιλέξουμε την χρήση του χειρόφρενου αλλά της ταχύτητας μαζί με σφήνες στην ρόδα.
Μερικά tips για την αποφυγή ζημιών
Εδώ θα αναφερθούν κάποια tips για να μην δημιουργηθούν ζημιές στο αυτοκίνητο.
- Πριν σκεπαστεί το αυτοκίνητο θέλει καλό πλύσιμο στο εξωτερικό και στον εσωτερικό χώρο.
- Τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα να ανοίγονται τα παράθυρα γιατί η υγρασία δημιουργεί μυρωδιές.
- Δύο με τρείς φορές την βδομάδα να πραγματοποιείται λειτουργία του κινητήρα και εξαρτημάτων όπως το Air codition, ηλεκτρικό τιμόνι κλπ.